Haber

Antalya’da yaz nüfusu 25 milyona ulaştı: 2025’e kadar ulaşıma yatırım yapılacak

ANTALYA – Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, kentte nüfus artışına paralel olarak kronikleşen ulaşım sorununun analizi için atılacak adımları açıkladı. Gazetecilerle yaptığı görüşmede kent içi ulaşımdaki sorunların farkında olduklarını belirterek, hızlı göç ve turizm hareketi nedeniyle trafikte ve toplu taşımada yaşanan yoğun talebi karşılamak için kapasitelerini artırdıklarını açıkladı. Lider Böcek, bugün elde ettikleri prestij ile şehir trafiğine 62 yeni otobüs kattıklarını, tramvay ağını genişleten raylı sistem hattı ve 5 batık kavşak için çalıştıklarını ve Ulaştırma Bakanlığı’na sunduklarını ve yerlerinde düzenleme yaptıklarını anlattı. Trafik sıkışıklığını rahatlatmak için 70 kavşak.

YAZ DÖNEMİNDE NÜFUS 25 MİLYONA ÇIKIYOR

Son bilgilere göre 2 milyon 688 bin nüfuslu Antalya’nın yaz aylarında 23,5 milyon yerli ve yabancı turistle 25 milyon konuta ev sahipliği yaptığının altını çizen Antalya, bu nedenle ulaşım ihtiyacını karşılamanın mümkün olmadığını bildirdi. şehirdeki mevcut otoyollar, kavşaklar ve toplu taşıma araçları ile çok sayıda insan. . Bir turizm ve tarım kenti olan Antalya, yaşanabilirliği nedeniyle nüfusu hızla artan ve vatandaşlık için yabancılar tarafından tercih edilen bir kenttir. Deprem sonrası o bölgeden aldığımız yoğun göçün de şehir trafiğini artıran etkisi oldu” dedi.

ÖZEL ARAÇ ARTIRILIYOR, TOPLU ARAÇ KULLANIMI AZALIYOR

Antalya’da son yıllarda araç sayısındaki artış yüzdesinin Türkiye ortalamasının çok üzerinde olduğunu vurgulayan Muhittin Böcek, “TÜİK bilgilerine göre Antalya’da araç sayısı 2019’dan bu yana 290 bin 747 arttı ve kayıtlı araç sayısı ise 1 milyon 361 bin 279’a yükseldi. Ancak 2019 yılına kıyasla 2023’ün prestijiyle kentte günde yaklaşık 58 bin kişinin maalesef toplu taşıma araçlarını kullanmayı tercih etmediğini görüyoruz. 2019 yılından bu yana ilimizin nüfusu 176 bin 304 kişi artarken, araç sayısı ise 290 bin 747 kişi arttı. Yani toplu taşıma kullanım oranı düşerken özel araç kullanımı artıyor her gün ve bugün kentte her 2 kişiye bir araç düşmektedir. Ayrıca bu rakamlara yabancı plakalı araçlar ile deprem bölgesinden gelen vatandaşlarımızın araçları dahil değildir. İlimize gelen her aracın şehir içi trafik yükünü artırıcı etkisi bulunmaktadır. Ayrıca turizm transfer otobüsleri, tarım ürünleri taşıyan ağır tonajlı araçlar, liman-havaalanı ortasında akaryakıt taşıyan tankerler, mayın taşıyan tırlar çevre yolu yerine şehir içi yollara girerken trafik sıkışıklığı daha da artıyor.

ANTALYA TRAFİĞİNE 62 YENİ OTOBÜS

Böcek, kentteki ulaşım sorununun analizi için 2025 yılı dahil olmak üzere yeni ulaşım planlarını özetledi. Kent içinde ulaşıma eklenecek toplu taşıma araçları hakkında incelemelerde bulunulması için bilgi veren Böcek, “Antalya raylı sistem ağını genişleterek ve çalışan otobüs sayısını artırarak bu sorunları çözeceğiz. Şehir içi güzergahlarda kullanılmak üzere 2’si elektrikli olmak üzere 62 yeni otobüs satın alarak toplu ulaşım sistemimizi güçlendirdik. Otobüslerin her biri vade faizleri dahil 4 milyon 380 bin TL’ye mal oldu. Bugün bu otobüsleri almaya kalkarsak 5 milyon 800 bin TL peşin ödememiz gerekecek. Yani daha ödemeye başlamadan toplamda 85 milyon 200 bin TL kâr etmiş olduk. Ayrıca Konyaaltı-Varsak ortasındaki 18 kilometrelik 4’üncü etap raylı sistem projesini de gerekli izinleri alarak imalat ihale aşamasına getirdik. Konyaaltı-Lara-Kundu ortasındaki 22 kilometrelik 5’inci etap raylı sistem projemizi tamamlayarak izin için Ulaştırma Bakanlığı’na sunduk.”

‘NAKLİYE HİZMETİ BÜYÜKŞEHİR İÇİNDE OLMALI’

Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait 303 adet siyah plakalı otobüs ile hizmet vereceklerini kaydeden Başkan Böcek, “Taşıma Şoförler Odası’na bağlı 492 esnafımızın da özel halk otobüsü var. Bu araçların 360’ı faal, 240’ı çalışıyor. .Yakın takviye yapıyoruz.Ulaşımdaki sıkıntıları hep birlikte çözmek için şehir merkezindeki ve ilçelerdeki tüm şoför odalarıyla toplantı yapacağım.Aslında büyükşehirde ulaşım hizmeti tamamen belediyeye bağlı olmalı. “Otobüsler Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait olsun, hizmeti biz vermeliyiz. Ancak bu aşamada ulaşım esnafının dikkatli çalışmasını sağlayacağız” Maliyetler yüksek olsa da öğrenci fiyatına zam yapılmayacak ve buna odaklanacağız. toplu taşıma kullanıcılarına yönelik doğru davranış üzerine. Bir sıkıntı olursa Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak otobüslere bineceğiz” dedi.

2025 YILINA KADAR DEVAM EDEN YATIRIM PLANI

Bir etabına bu yıl, diğer etabına 2025 yılında başlanması planlanan raylı sistem inşaatı ve son dönemde yapılan ulaşım yatırımlarının detaylarını anlatan Lider Böcek, “18 adet üretim ihalesi yapılıyor. -Km 4. etap raylı sistem projesi Konyaaltı-Varsak ortasında gerekli izinler alınarak. Sahneye getirdik. Sarısu’dan başlayarak Sakarya Bulvarı üzerindeki 3. Etap, vark hattı ile birleşecek. Antalyaspor Kavşağı’ndan Zeytinköy Kavşağı’na kadar yerin 5.5 kilometre altına inecek. Konyaaltı-Lara-Kundu ortasında 22 kilometrelik 5’inci etap raylı sistem projemizi tamamlayarak izin için bakanlığa sunduk. Ayrıca şehir trafiğini rahatlatmak için 70 kavşakta geometrik düzenleme yaptık. 40’ı akıllı, 61’i uzaktan kontrollü olmak üzere 101 kavşağı trafik kontrol merkezimiz ile uzaktan takip edebiliyor ve gerekli değişiklikleri anında yapabiliyoruz. Dumlupınar Bulvarı üzerindeki Meltem Köprülü Kavşağı’nı 2020 yılında tamamlayarak hizmete açtık. Ayrıca Konyaaltı Atatürk Bulvarı üzerinde 5 adet batık kavşak projesini hazırladık, 4. etap raylı sistem inşaatı ile birlikte yapılacak. Falez Otel Antalyaspor Kavşağı’nın ortasındaki yol yer altına alınacak. Böylece Antalyaspor Stadı ile Cam Piramit’in ortasında yayalaştırılmış yeni bir yaşam alanı oluşturulacak.”

‘KARAYOLLARININ DA GÖREVİ VAR’

Antalya’da her geçen gün daha da kaotik hale gelen ulaşımı düzene sokmak için toplu taşıma kapasitesini artırmanın tek başına yeterli olmayacağını sözlerine ekleyen Böcek, bu konuda Karayolları Genel Müdürlüğü’nün de sorumlu olduğunu vurguladı. Lider Böcek yapılması gerekenleri ise şöyle sıraladı: “Yaklaşık 20 yıl önce Antalya merkezde otoyolların yanında 3 adet çevre yolu yapılması planlanıyordu. Tamamlanan 15 kilometrelik batı çevre yolunun 2 adet kavşağı hala yapılmadı. 37 kilometre olarak projelendirilen kuzey çevreleme yolunun 18 kilometresi yapılmadı. 15 kilometrelik kuzeybatı çevre yoluna henüz başlanmadı. Gazi Bulvarı’nda trafiğin akması için İller Bankası-Uncalı ortasında Karayolları tarafından planlanan 3 batık ve kavşak hala yapılmadı. Antalya’nın doğal ve tarihi yapısı ve kentsel yapılaşma, şehrin merkezi bölgelerinde yeni yolların yapılmasına ve hatta mevcut yolların genişletilmesine bile izin vermemektedir. Ancak bu plansız otoyolların yapılması ve çevre yolların ağır tonajlı araçlar tarafından şehir içi trafiğine girmeden kullanılması trafiği büyük ölçüde rahatlatacaktır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu